Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 7 december 2009

Vaccin eller inte!

Av Malin wiper - 7 december 2009 17:43

  


I morgon mellan 16-19 är det dags för vaccination för min åldersgrupp... . Det känns ångestladdat men jag måste ta ett beslut eftersom det är enda dan man har på sig sen är vårt vaccin slut. Min svåger hade varit och skulle ta vaccinet för ett tag sen och det var en kö på över 100 personer så han fick vända. Vaccinet verkar ta slut så fort så alla kommer inte att få tillgång verkar det som. Jag känner mig pressad eftersom man inte får nån chans till. Jag har inte haft nån riktig förkylning på många år nu och verkar inte mottaglig. Så mycket som jag varit ute bland folk så är det märkligt.

 

et är lika bra man är ute en halvtimma före till vårdcentralen. I dag har jag inte varit på humör och min stressnivå är för hög så jag har tagit det väldigt lugnt och försökt landa mjukt. Har en tendens till att bli hyper när jag går upp i varv som i dag. För mig är det förödande att inte komma upp ur sängen i tid. Det känns som om hela dan är förstörd. Jag måste jämt jobba med mig själv och det hinns inte med om jag skall kunna blogga också. Egentligen skall jag strunta i att blogga då eftersom hälsan och välbefinnandet måste vara prio 1. 

 

  

 

När jag gick förbi tv:n i rummet för en stund sedan så undrade jag vad i hela friden står det för lite grej ovanpå... . När jag går närmare så ser jag att det är en minitomte och min man har tydligen hittat den i en av mina sytygpåsar och ställt dit den... . Det ser så roligt ut så jag kan inte ta bort den än  .

 

 


Detta är en av mina favoritjullåtar. Fast då var det nån annan som sjöng låten och den finns inte på Youtube och jag kan inte få fram vem det var när jag googlar. Jag var så liten och fattade inte då att tomten var pappan   och tyckte inte om att tomten skulle kyssa en mamma...  



 
 
-Nena-

-Nena-

7 december 2009 20:00

Vad gulligt med den lilla lilla tomten ;)

Jag gillar också den jullåten.

Ha en fin kväll och ta hand om dig.
Behöver du en bloggpaus så ta en sådan, vi finns kvar när du återkommer.

Kramar!

http://nena.bloggagratis.se

 
wiper

wiper

7 december 2009 20:18

-Nena- Ja den är så söt ;)

Tack snälla du för din medkänsla. Jag tar kanske en bloggvila snart så jag orkar göra nåt hemma. Du är så gullig

Ha en fin kväll
kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Sussi

Sussi

7 december 2009 20:32

Ska bli spännande och se i morgon vad du beslutade dig för..

Det såg riktigt roligt ut med den lilla tomten på den stora tv:n hihi

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
wiper

wiper

7 december 2009 22:28

Sussi: Ja det tycker jag också. Är helt rådvill. Ja den lilla somten ser så liten och ensam ut ;)

kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Daniel

Daniel

7 december 2009 23:04

Ja du gör som du vill!

Orkar du köa å me bieffekter? Å så risken att man då kanske får svinsjukan.. krångligt

http://danielfagerholm.webblogg.se

 
wiper

wiper

8 december 2009 12:27

Daniel: Jag har inga problem att köa. Det blir nog sprutan ändå ;)

Ha det bra

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Karin

Karin

8 december 2009 22:29

Gillar också den låten,undrar om inte Anita Hegerland har sjungit in den på skiva.
Är skönt att ta en bloggpaus o koppla bort datorn ett tag,är ju så mycket andra bestyr som ska göras till julen.Senare kan du sedan sitta och njuta vid datorn igen.
Då är vi tillbaka hos dig garanterat,snygg Design du har gillar granen med er på var sida.
Ja nu är bilen hemma och barnen gillar den stenskarpt.
Ha det så gott och önskar dig en skön morgondag.
Kramen till er båda Karin o svartnosarna.

http://kajsa-varg.bloggplatsen.se

 
wiper

wiper

8 december 2009 23:53

Karin: Nu sa du det. Anita har nog spelat in den också skall kolla. Det blev ingen bloggpaus i dag men kanske i morgon. Kul att du gillar headern som jag skall ha i jul.

Vad kul att det blev den fina bilden. Förstår att barnen är toppennöjda.

God natt och sov gott
kram

http://wiper.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards