Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 26 november 2009

Kul historia!

Av Malin wiper - 26 november 2009 14:35

                    


Ja då är man inte helt blond längre utan mellanblond. Frissan gjorde håret lite mörkare och i verkligheten är det ännu en nyans mörkare. Så här kort hår var det länge sen jag hade och hon har tunnat ut det rejält så nu behöver jag inte gå dit på ett tag. Kolla in pilotbågarna  Dom hittade jag i julkartongen, hur dom nu kommit dit. Dom är nog inhandlade på second hand för länge sen. Jag har nog en del maskeradprylar liggande på vinden.

 

Här kommer en rolig historia som min väninna ia mejlat mig     


Det var dags för en ansiktslyftning tyckte den 47-åriga mannen och gav sig själv en födelsedagspresent. 40 000 kr fattigare men med ett yngre ansikte, kom han nöjd ut. På vägen hem från doktorn köpte han en tidning och passade på att fråga damen i affären hur gammal hon trodde han var.

 

– Runt 35, trodde hon.
Han svarade glatt att han var faktiskt var 47. Eftersom han var lite hungrig passade han på att stanna på McDonalds. Väl framme vid kassan ville han igen kontrollera att han såg yngre ut än han var. Så han frågade tjejen i kassan hur gammal hon trodde han var. Hon trodde att han var 29 år. Han log och sa:
- Jag fyller 47 idag!
En stund senare på busshållplatsen, när han stod och väntade på bussen hem, så såg han gammal dam bredvid honom, och passade på att fråga samma fråga. Hon svarade:

 

- Jag är 88 år gammal och har nästan ingen syn kvar. Men som ung hade jag en säker metod att bestämma ålder på männen. Jag brukade stoppa handen innanför byxorna och känna efter. Och jag prickade alltid rätt!
Mannen tänkte en stund, tittade sig omkring och såg att det inte var någon där, så, varför inte? Efter att ha klämt och känt ett bra tag på alla håll och kanter, sa hon nöjt med ett leende:

 

- Du är 47 år!
Mannen såg förvånad ut och frågade:
- Hur visste du det?
Damen log mycket brett och svarade:
- Jag stod bakom dig i kön på McDonalds...

 

 

 
 
Sussi

Sussi

26 november 2009 19:19

Snygg frisyr!
Skönt att inte behöva gå dit på ett tag igen nu..
För mig är det dags snart. För tillfället karvar jag på min egen lugg. Det är inte alltid det blir så rakt som man tänkt sig hihi

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
wiper

wiper

26 november 2009 20:39

Sussi: Tack för det ;)

Jag kan inte klippa mig själv det blir bara fel.

Kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
carri

carri

26 november 2009 22:02

Snygg frisyr och historian = )) riktigt bra ! kram

http://livsvingar.bloggagratis.se

 
Karin

Karin

27 november 2009 00:06

Men va snygg och fräsch du var i frisyren, och färgen jättefin.Guben din måste ha varit förtjust när du kom hem och var så tjusig :-)
Skulle själv behöva åka till frissan,men konstigt nog är det något som jag verkligen drar mig för.
Önskar dig en skön Fredag,kram Karin o svartnosarna.

http://kajsa-varg.bloggplatsen.se

 
wiper

wiper

27 november 2009 14:01

Carri: Tack snälla du ;)
kram

Karin: Det var gulligt och snällt sagt ;) tack!

Ha en fin fredag själv
kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Lisa

Lisa

29 november 2009 00:03

JÄttesnyggt!

http://dagslandan.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards