Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 23 november 2009

Frisörskan!

Av Malin wiper - 23 november 2009 08:39

Free Orkut and MySpace monday Graphics Glitters
click to get More monday Comments & Graphics


Här regnar och stormar det för full och jag skall till frissan 10.00 I går hade jag en skräckupplevelse. Blev helt klubbad på eftermiddagen och kunde inte hålla upp ögonen så jag var tvungen att gå och lägga mig en stund. Sov minst en timme sen vaknade jag med en hemsk dimsyn. Har haft sån förr p.g.a nacken men den här gången var det värre och höll i sig en timme. Jag fick sån panik att jag skakade i hela kroppen och tog snedsteg. Min man fick vara bredvid mig hela tiden och hålla om mig. För att inte få en panikattack så tog jag till fokuseringsövningar jag lärt mig på KBT= kognitiv beteendevetenskap. Jag har ett glasäpple som jag fokuserade på och då försvann paniken och efter att jag haft den varma vetepåsen på nacken och sen Valdemarskragen så släppte det. Jag blev så otroligt lycklig och tacksam för att synen återkom igen och man får sig en tankeställare hur dom som ser jättedåligt har det. Vi tar mycket för givet men det kan man inte göra.

 

  

 

Jag skall tona och klippa mitt hår. När jag hade min naturliga mörka färg så kunde jag tona håret själv men nu när det är ljust så är det svårare för risken finns att man misslyckas och det blir fel färg. Jag har nu gått hos samma frisörska 2 år och hon är jätteung men jätteduktig och noggrann. Hon lyssnar på hur jag vill ha håret. Klipper bara så mycket jag vill.

 


 

   

 

Denna kam hittade jag på en sajt och det är inte vilken kam som helst. Visserligen kan man kamma sig med den men kammen har även ett USB minne. Den går också att lagra 2 GB på. Kammen kostar 35 dollar= ca 300:-

 

Klicka härom ni vill kolla in sajten.

 

  

 önskar er en fin måndag. Sköt om er. Jag har nu fått några som skrivit i min gästbok och det tackar jag för Kyss
http://www.thetam.net/glitter

 
 
-Nena-

-Nena-

23 november 2009 11:50

Usch det är så obehagligt när man får sådan panik och det är bra att man fått lära sig en del på KBT som man kan ta till så det släpper (de flesta gånger i alla fall).
Dimsyn har jag bara haft en gång tack och lov och jag vill inte ha tillbaka det...

Ha det bra
Kram till dig!

http://nena.bloggagratis.se

 
Lisa

Lisa

23 november 2009 14:03

Men lilla vän fyyy så hemskt..Vilken tur att du kan fokusera fast det är såå jättesvårt når man känner paniken stegra,,
Jag fick ju för många år sedan nåt som kallas för kristallsjukan,,Det kom också helt apropå och ALLT bara snurra,dimsyn och kräktes blev som dej Livrädd och paniken kom,,Usch hemskt!!
Var rädd om dej,,Kramen

http://dagslandan.bloggagratis.se

 
wiper

wiper

23 november 2009 17:12

-Nena- Ja det är det verkligen och man måste stoppa det på nåt vis. Ja då vet du hur det är med dimsyn :(

Ha det bra själv
kram

Lisa: Ja KBT är en räddare i nöden. Kristallsjukan skall vara jättehemsk och har väl med öronen att göra?.

Tack snälla du det skall jag göra
Kram

http://wiper.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards