Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 6 oktober 2009

Café Lakatos....

Av Malin wiper - 6 oktober 2009 17:12

  

Nu har Mr T satt upp rullgardinen i vardagsrummet så nu blir jag inte bländad vid datan. Den går över hela fönstret och släpper inte igenom en enda solgnutta. Lätt att dra ner med ett hårdplastband som sitter i en hållare som gör det lättare. Förut hade vi tre smala rullgardiner som glipade och var alldeles för tunna. IKEA är toppen. Den kostar 345:- och är 2 m bred.

 

   

Nu drar jag ner rullgardinen för i dag... Nej! jag bara skojade Glad Vi har naturligtvis en gardinkappa också ovanför men den hade inte hunnit komma upp än när jag tog fotot.

 

Sen åkte vi iväg till vårt älskade Café Lakatos och tog oss varsin cappuccino. Vi pratade en stund med Maria Lakatos och Annica, dom är ju så underbara personer.

 

   

Jag tog 2 mörka chokladtryfflar till och min man en kaka.

 

   

Dom hade fått in massor av nytt i både choklad och tesorter. Även kex med choklad på i fina kartonger. Dom var rättvisemärkta och det gillar jag.         

 

   

Dom hade fått hem jätteläckra kvalitetskassar som dom sålde, jag kunde inte motstå och köpte en till mig själv. I denna kassen ligger två paket cellofan inlindade paket som Annica fixade. Det är överraskningar till min son och hans tjejkompis. Vi skall åka och hälsa på min son på fredag och stanna hela helgen. Han bor i Enköping.

 

   

Det är reklametiketter som motiv föreställande tet "Kusmi" som vi dricker jättemycket av eftersom det både är gott och hög kvalitet. det blir inte dyrare än ett vanligt te eftersom det räcker jättelänge och man kan använda en sil flera gånger bara man sätter in den i en kopp i kylen.

 

  En liten blomma till Maria och Annica som gör stället ännu mer tilldragande.

 

 

Jag önskar er alla en skön kväll Kyss 

 


 
 
Berith

Berith

6 oktober 2009 18:11

Vad bra det blev med rullgardinen !!
Vilken bra dag ni har haft och detta mysiga cafe ,
jag förstår att ni tycker om att besöka det =))

För mig är det är vila och dricka mycket vatten , samt grönt te med honung i som gäller =)
Jag har flera svärmorstungar , det började med en , som har skjutit nya skott , så nu har jag Sju stycken , och flera skott , då kan få skott om du vill , jag kan skicka med posten om du vill hör av dig via mailen om du vill ha skott ........ stava@live. se ......=))
Tack för kryapå hälsningen !!
Önkar dig en mysig kväll !!
Kramen =)))

http://maxmax.bloggagratis.se

 
Vicke

Vicke

6 oktober 2009 18:32

det var en bra lösning, inte kul att vara bländad när man skriver på datorn

http://www.metrobloggen.se/jagbloggarigen

 
-Nena-

-Nena-

6 oktober 2009 18:59

Vi har sådan rullgardin i sovrummet fast svarta och det blir som natt när man drar ner dem och det är mörkt när man vaknar fast det är strålande sol ute.
Ska köpa till vardagsrummet också eftersom vi har ett fönster där solen strålar in som värst och det blir så varmt här inne då.

Mysig kass du köpt.

Kram

http://nena.bloggagratis.se

 
wiper

wiper

6 oktober 2009 19:42

Berith: Ja det blev jättebra och sen när gardinen kom dit så blev det ännu bättre. Ja Lakatos är toppen.
Grönt te är toppen och mycket vatten vid förkylning.

Inte skall du behöva skicka skott till mig ;) jättesnällt tänkt men jag har tänkt köpa en svärmors tunga ändå och då kommer det upp en massa skott. Jättegulligt av dig

Sköt om dig
kram

Vicke: Ja det blev jättebra

Ha en fin kväll

-Nena- Ja då vet ju du hur bra dom är. Ja man vill ju inte bli bändad helt.

Ha en fin kväll
kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
margit

margit

6 oktober 2009 20:26

IKEAS rullgardiner , ja dom är ju toppen! Min dotter Ilone har också såna i sin nyalägenhet och min Lasse köpte 1 sån i ett av sovrummen för några veckor sedan. Dom är ju både praktiska och SNYGGA också!.

http://margitholm.blogg.se

 
margit

margit

6 oktober 2009 20:29

Jag ser att du är från Jönköping. Jag bodde där på 60 talet. Har fött mina 2 första barn på J-köpings BB...65-o 66. Så det är några år sedan.. Bor nu i Eskilstuna..

http://margitholm.blogg.se

 
Sussi

Sussi

6 oktober 2009 21:39

Ikea är bra på det mesta och det finns nästan allt där. Jag ska snart dit och leta upp en skena som man kan hänga upp draperi på.

Vad kul att ni har ett eget litet cafe att gå till där ni trivs så bra. God choklad verkar dom ha också ;-)

Sov så gott
Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
carri

carri

7 oktober 2009 08:26

Godmorgon ! IKEA har nog det mesta man behöver till ett hem och så är det roligt att strosa runt i affären. En massa tips i inredning och framförallt prisvänligt. Kram

http://livsvingar.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards