Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 3 oktober 2009

Choklad livselexir....

Av Malin wiper - 3 oktober 2009 10:35


  


Vi har inget badkar och risken är ju att man fastnar Skrattande

        

Jag som chokladälskare blir lyrisk av denna bild Skrattande det har dykt upp produkter för huden på senare år med choklad i som ingrediens. Vi har själva ätit sås till mat med choklad i på Café Lakatos när vi var på chokladprovning där för ett tag sen, det var supergott. Vi köpte även en marmelad med choklad som man  skulle stryka på bröd. Chokladen skall vara som en krydda inte för mycket. Choklad är välgörande  men i lagom mängd och en fin chokladsort i rätt procenthalt. Den optimala halten skall ligga mellan 62-72%. Den vanliga ljusa chokladen är inte lika nyttig och har man ätit den mörka så smakar den vanliga bara knäck och kola. Har man vant sig vid den mörka så finns inget godare eftersom den innehåller så mycket cacao och smakerna riktigt krämar sig i munnen.

 

   

Här kommer ett klipp av en grupp som heter "Hot chocolate" Dom började spela 1969 och håller på fortfarande Skrattande (det där blev nog lite felformulerat). 

 

 

 

 
 
nicki

nicki

3 oktober 2009 10:45

choklad marmelad, det lät spännande hehe är den lika söt som vanlig marmelad eller är den mer som typ nutella?

http://Blades of Glory

 
annette

annette

3 oktober 2009 10:54

ohhh...vad härligt att bada i chocklad *hihi* men undrar om man inte hade mått lite illa efter badet *L*
FIN blogg!!

http://loppingvin.blogg.se

 
wiper

wiper

3 oktober 2009 11:33

anette: Kul att du tittade in. Ja du man mår nog inte så bra efter det badet. Inte meningen att det skall vara så koncentrerat ;)

Ha en fin lördag
kram

nicki: Chokladmarmeladen är inte alls så söt utan jättegod. Chokladen är bara som en extra krydda. Kul att du också tittade in

Ha en fin dag
kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Lisa

Lisa

3 oktober 2009 12:35

wow vilket häftigt choklad dopp..Jag älskar också choklad,,Men tyvärr är det migrän framkallande för mej,,fast jag kan ju INTE låta bli...mums..

Jo jag har stickat alla halsdukarna själv..och dessa har jag nu kvar till försäljning,,så du får väldigt gärna köpa en..Dom är lite i lite olika garnkvalite´..Den svarta med paljetter är stickade i ett pälsgarn med inbyggda paljetter,,Den silvergrå med lite silverglittrande effekt och lite strävare pälsgarn,,Den Röda,Blå och flerfärgade är i super Mjukt garn,,och detta garn går ej att få tag i nu för dom har bytt tillverkare,,Men hon i garnaffären sa att nåt liknande kommer in snart igen,,
Ha en fortsatt toppen Lördag..
Kramen

http://dagslandan.bloggagratis.se

 
Vicke

Vicke

3 oktober 2009 13:04

Svar: Den nya bloggen startatde jag igår för att göra det ännu lättare för er att göra egna animerade bilder

http://www.metrobloggen.se/jagbloggarigen

 
Sussi

Sussi

3 oktober 2009 13:35

Appropå choklad..
Igår när jag var och handlade på en ica affär stod det en tjej som gav bort gratis choklad. Hon hade två olika sorter av nåt nytt märke och hon frågade mig när jag kom in om jag inte ville prova lite choklad. När jag sa nej tack tittade hon väldigt konstigt på mig hihi
Jag har ju bestämt att jag inte ska äta choklad i veckorna och jag höll vad jag lovade men det var nog ingen annnan som tackade nej :-)

Ha en mysig lördag
Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
wiper

wiper

3 oktober 2009 16:19

Lisa: Kul att du också älskar choklad men förstår att du inte kan äta det när du lider av migrän. Jag hade migrän i flera år förut och fick också avstå. Du är superduktig på att sticka.
kram

Vicke: Det var otroligt snällt gjort av dig. Måste ta mig i kragen och lära mig.

Ha en fin kväll
kram

Sussi: Det var strongt gjort att avstå choklad men du kan äta en ruta av en mörk choklad utan att få nåt sötsug.

Ha en mysig lördag själv
kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
maria

maria

3 oktober 2009 18:11

Choklad är det gottaste som finns. Det är min last här i livet.
Hen skön helg du med.
Kram.
//Maria.

http://mariaslekrum

 
wiper

wiper

4 oktober 2009 11:16

maria: Härligt att du också har den lasten ;) ingen farlig last bara härlig

Ha en fin söndag
kram

http://wiper.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 29 mars 10:15

    När vi skjutsade hem min son i  tisdags eftermiddag så passade vi även på att gå in på Mel's Garage i Enköping där min son bor. Dom har otroligt god glass där från Rättviks Glass.    Klicka här för att se när vi var till Mel's Garage 7 m...

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards