Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 1 oktober 2009

Ny kvalitetschoklad....

Av Malin wiper - 1 oktober 2009 16:26


  

När vi var till Café Lakatos och fikade i dag så hade Maria Lakatos fått hem en ny fin choklad som är handgjord. Den kommer från "Emils Gustavs"  Varje kaka gjuts och dekoreras för hand med passion och chokladkärlek. Endast de bästa ingredienserna av absolut högsta kvalitet används och garanterar toppkvalitet.

 

  

 

Den finns i 18 spännande smaker med frukter, bär, kryddor och andra överraskande smaker. Kakan är på 80 g och kostar 49:/kaka. Cacaohalten är på 53% på dom två som min man och jag köpte. Mr T köpte en som är Milk chocolate med pistagenötter och lite lakrits. Min är en mörk choklad med lite kardemumma. Förpackningarna är så snygga så dom är kul att ge bort som present också.

 

   

Jag köpte även tidningen "journalchocolat" där det just nu är en tävling där man kan vinna en resa för två till Tobago i Trinidad. Vi skall fylla i och skicka iväg. Tidningen fyller 5 år i år. Det finns massor av intressant att läsa i denna tidning. Den kommer bara ut några gånger om året och kostar 39:-. Den går att prenumerera på.

 

    

Jag är lite ledsen i dag för att folk omkring mig är sjuka och jag fick reda på i dag att en person till jag känner inte mår bra. Jag kan inte säga mer men jag kommer att ta tillvara bättre på mina bra dagar framöver. Jag läste nyss en blogg där dom fått tråkiga besked och livet är inte rättvist.  


 
 
sofia

sofia

1 oktober 2009 16:53

åh, gott med choklad :D

http://softilda.blogg.se

 
wiper

wiper

1 oktober 2009 19:08

Sofia: kul att du tittade in ;)
Ja riktigt fin choklad är jättegott.

Ha en bra kväll

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Sussi

Sussi

1 oktober 2009 21:25

Vad tråkigt att vänner omkring dig inte mår bra..
Hoppas det ordnar sig!

Choklad är ju aldrig fel :-)

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Lisa

Lisa

1 oktober 2009 22:27

Nu har jag rantat in här flera ggr idag utan att hunnit lämna nån kommentar,först såg jag en länk ifrån en bild du hade här så skulle jag bara kika på den och gå tillbaks sen blev det nåt annat o jag blev utloggad,,

Men det är alltid såå mycket att läsa här så man lär kika o lyssna o greja flera ggr,,hihi..Jaavisst är Livet orättvist och jag har så svårt att slå ifrån mej när andra mår dåligt jag lever mej in i deras situation så jag mår jättedåligt själv,,Men jag har så svårt att inte ta åt mej,,sen är man ju medmänniska åt alla tycker jag,,och att drabbas av sjukdomar som man vet leder till döden är såå fruktansvärt vem det än drabbar..

Ta bara idag när jag låg o vilade en stund,,så började jag tänka på dej,Och Tänkte ojojoj undrar hur Wiper har det med sin nacke stackarn....Jag måste kika in direkt när jag går upp..Och det gjorde jag och såg att det verkade var hyfsat iallafall,,så då gick jag ner och satte på kaffe,,

Hoppas din vän inte drabbats så hemskt eller hur jag ska uttrycka mej,,Usch ibland undrar jag såå mycket över varför för vi lever för att plågas av sjukdomar och elände..och att mista sina nära o kära som man lever för..

Men som min dotter säger åt mej och som jag vet väldigt väl själv också,,Att Mamma du kan inte tänka så för då blir du tokig..vi får iallafall inget svar på det så länge vi lever...Och hon har ju rätt..

Chokladen ser såå god ut! (från det ena till det andra)

Kram vännen

http://dagslandan.bloggagratis.se

 
wiper

wiper

2 oktober 2009 09:42

Sussie: Det hoppas jag också

Ha en bra fredag¨
kram

Lisa: Ja ibland blir man inte klok på nätet, blir utloggad utan anledning själv.

Jag har också svårt att inte ta åt mig när andra mår dåligt. Du har så rätt i det du skriver.

Min nacke är bättre och tack snälla du för omtanken. Precis som du undrar jag också varför vi skall plågas så när vi lever här på jorden. Din dotter är en klok tjej.

Ha en fin fredag
kram

http://wiper.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Av Malin wiper - Söndag 14 april 11:45

  Vi hade det toppen i går på Röda Korset där dom hade full fart hela dan. Här ser ni Kelly till höger som är chef och till vänster en av dom anställda. Alla är så kreativa och trevliga. Först får man köpa fikabiljett och det kostar 50 kr/perso...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards