Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 22 september 2009

Blandad kompott....

Av Malin wiper - 22 september 2009 18:15


  

Vi kom hem för en stund sen och är så trötta så jag vet inte om jag kan skriva mer än detta inlägg i kväll. Vi klev upp 03.30 men allt har gått som på räls. Mr T åkte med mamma till Mölndal och hon fick röntgat sina knän och läkaren blev förvånad när han såg röntgenbilderna och även undersökte henne. Det finns inga fel på hennes konstgjorda knän och hon var så rörlig att läkaren blev förvånad.  Knäleder som dom satt in för 16 år sedan borde inte hålla så här länge. Då undrade min man varför hon klagar på smärtor i knän och ben. Läkaren undersökte vidare och konstaterade att det var blodcirkulationen och även vandrande värk. Hon skall ha stödstrumpor hädanefter enligt honom.   

 

Jag var hemma hos mamma och städade ur en byrå och även garderoben. Köpte 8 st nya vita trägalgar och även 3 st jumprar till henne på Lindex.

 

  

 

   

Här en bild på mamma utan ansikte. Ena jumpern passade så bra till en väst som hon fått av syrran.

 

Nu är det rent och fint i byrån och i mammas klädkammare. När mamma kom tillbaka så var det dags för mat och vi lämnade henne i matsalen för att själva bege oss till Sushibaren "Vasabi" i Kinna där dom har jättegod sushi.

 

    

Vi satt där ett tag och bara njöt och kopplade av. Sen åkte vi tillbaka till mamma en stund men sen blev hon jättetrött så vi sa adjö till henne och åkte till syrran och svågern där vi blev bjudna på kaffe. Tyvärr så glömde jag fota deras 2 katter o hund hur glömsk får man bli? fick i alla fall klappa om dom en stund.

 

    

Dom har jättefina solrosor i sin trädgård så jag passade på att ta lite kort.  

 

    

 

Får se liten senare om jag orkar skriva nåt inlägg mer i kväll. När vi åkte hem så blev det småvägar och vi hittade ett häftigt ställe i Dalsjöfors där vi handlade lite fynd, berättar i morgon det var nästan bara 50-talsgrejer där. Jag går in på era bloggar i morgon bitti. Har blivit utmanad av Berith men det får vänta tills i morgon förmiddag, hoppas det går bra Berith? om du ser detta. 



Återkommer. Hoppas ni haft en bra dag.

 
 
Berith

Berith

22 september 2009 19:48

Oj vilken lång dag ni haft , men det verkar ha varit
en riktigt trevlig dag =)
Visst går det bra och du ...det är inet måste , du behöver inte om du inte vill =)
Ha en mysig kväll och sov gott !!
Kramen =))

http://maxmax.bloggagratis.se

 
wiper

wiper

22 september 2009 19:54

Berith: Jag vill gärna vara med om jag kan få ihop 5 personer.

Kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

22 september 2009 22:32

Vika jättesöta och gulliga grodor! Sonen sparar på sådana ;)
Kramar!

http://lambergsfrua,bloggplatsen.se

 
Lisa

Lisa

23 september 2009 00:25

Oj Jösses vilken låång dag ni haft förstår att du är helt slut..Jag ska på röntgen imorrn/Dag och Röntga lungor + knän..Och nu såg jag en jättebra bild som jag också skulle vilja låna,,Röntgen bilderna,,Nu sussar ju du gott hoppas jag...och kan inte Lova mej dom just nu så jag väntar med mitt inlägg tills imorrn...
Kram min vän

http://dagslandan.bloggagratis.se

 
Lisa

Lisa

23 september 2009 00:54

Tack så jättemycket vännen,,,hoppas du kan somna om..
kram igen

http://dagslandan.bloggagratis.se

 
wiper

wiper

23 september 2009 11:14

Lambergsfrua: Vad kul att sonen samlar på grodor ;)

Ha en fin dag
kram

Lisa: Ja det blev en låååååång dag ;) hoppas det går bra för dig på röntgen i dag.

Bra att du tar det lugnt och bloggvilar en dag

Ha en fin dag
kram

Lisa: Jag somnade sen som en stock:

Kram

http://wiper.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards