Öppen Ridå

Alla inlägg den 19 september 2009

Av Malin wiper - 19 september 2009 17:04


 

Sen var det dags att leta upp ett matställe och då kände vi för att testa att äta på "Café Adelante" där vi bara fikat förut. Det är ett fint ställe med både bra kaffe och kaffebröd. Dom bakar det mesta av sitt bröd själva och bakelserna skall vara nåt alldeles extra. Vi visste ju att dom även serverar mat och vi bestämde att testa deras lunch som bara kostar 59:- och är Indiskt kryddad mat.

 

   

Vi beställde in tandoorikryddad kyckling och medans vi väntade så njöt vi av den fina inredningen som är lite extra och väl genomtänkt. Man sitter bekvämt i både soffor och stolar.  

 

   

Dom har en ovanlig ljussättning med oranga lampor lite huller om buller men ändå så passande och snyggt. Väggen ser ut som om det är mörkgrå/brun bast men jag tror det är en vanlig tapet i hög kvalitet.

 

   

Här ett exempel på hur det kan se ut. Det är ursnyggt.  

 

Det satt rätt mycket folk ute eftersom det är nästan full sommar så varmt har det varit i dag.

 

  

 

   

Sen kom maten in och den var sagolikt god. Tror aldrig jag ätit nån sån god tandoorisås någonsin och kycklingen var mör och helt perfekt i smaken. Vi satt bara och njöt. Riset hade en fin krydda som jag verkligen njöt av. Tyvärr så kan jag inte längre äta så här mycket men njuter av det jag kan få i mig till 100%. Att få så god mat för bara 59:- är fantastiskt.

 

   

Jag blev så glad att den söta och trevliga tjejen som serverade oss ville ställa upp på bild. Tack snälla du   

 

  

 

Av Malin wiper - 19 september 2009 16:26


  


Nu är vi hemma efter att ha haft en toppendag i både Jönköping och Huskvarna. Vi började med att gå på Lördagsloppis. Dom håller till på gamla tändsticksområdet. Det är en massa kultur såsom teater, bio, museér i kvarteren. Dom har även Restaurang med nattklubb och en del annat runtomkring i området som är ett väldigt fint och gammalt ställe att strosa omkring i.

 

   

Här i teater och bioingången kan man gå in till Loppisen som var gigantisk denna gång och dom fick öppna en extra lokal för det var så många säljare. Tyvärr så kan jag ju inte ta nån bild inifrån som är jättesynd men det går inte att hänga ut folk.

 

   

Här en liten till in till den extra lokalen. Vi fick tag på lite denna gång men det är inte alltid så.

 

Jag hittade en liten tavla för 20:- som var rätt fin och såg ut som ny så bara ramen är värd mycket mer.  

 

   

   

detta fina fat med en Schäferhund på kostade 25:- och var helt oförstört. Det går att hänga på väggen eller ha som fat till ex chokladtryfflar eller annat smått och gott.

Det är signerat och är ett Bavariaporslin (64). Detta fat skulle nog falla Sanna i smaken hon har en jättefin Schäferhund.

 

Så här står det om Schäfer i wikipedia

 

   

För 10:- fick jag köpa denna orginalreklamaffisch från 40-50 talet. Jag syr ju själv på Husqvarna symaskin har 2 st.

 

Sen dök vi på två orginalfilmaffischer för 25:-/st och bara ramen är värd mer. Den ena är från en film med Greta Garbo. 

 

    

Dom är lite blekta men jättesnygga ändå och jag skall ha båda i hallen där tapeten är i grundfärg rosa.

 

   

Sen denna från en film med Marilyn Monroe. Dom är jättefina och roliga att ha för en filmälskare.

 

Här är slutsumman för det jag köpte. Den slutade på endast=110:-

 

Nu har jag tagit fyrans storlek på texten så jag hoppas den är större. Har inte hunnit gå in på era bloggar än men går in så fort jag hinner.

 


Här är trailern till filmen med  Marilyn Monroe från affischen jag köpte

Av Malin wiper - 19 september 2009 09:54


  


Här ser ni ett signerat foto jag fått av B.B King. Han håller på fortfarande med sina turnéer och det var inte länge sen han var med i tv 4:s morgonsoffa. Det är en häftig man som har stor livsglädje och spelar som en gud. Han har influerat många i sin dar.



På slutet av klippet så får man gåshud wow!

Av Malin wiper - 19 september 2009 09:31


  

Somnade inte förrens 02.30  i går, först lyssnade jag på WWR och sen såg jag nya Wallanderfilmen. Konstigt att man ändå  varit uppe ett tag men det kommer väl efter. Vi håller på att skynda oss för att åka till Jönköping. Varje lördag så har dom stor loppis på Tändsticksområdet. Vi har hyrt bord själva och sålt lite grejer där för några år sedan. Det är rena folkfesten med massor av bord. Egentligen skall man komma tidigt för dom bästa grejerna går ju först.

  


Är det nån som kom ihåg detta spel som heter "Alfapet" det var omåttligt populärt för ett antal år sedan. Blev nu påmind om detta när jag hittade bilden på Janimationer en Holländsk animationsida där jag får ta lite bilder ibland. Man får verkligen bättra på sin Engelska när man skriver i gästboken Glad


Det är tydligen fortfarande rätt populärt och man skiljer på Alfapet och Korsordsspelet Scrabble. Höjdpunkten var i mitten av 1990-talet. Här en sajt där man kan spela Scrabble mot andra på nätet

Här en sajt där man kan spela Alfapet online. Jag kom ihåg att det var rätt roligt och blir sugen på att köpa ett spel igen, det är så lärorikt.


Jag skriver om Wallanderfilmen när vi kommer hem eftersom jag inte hinner nu. Dom stänger loppisen 13.00 och mitt hår är inte torrt än. Vill bara säga att jag älskar min nya plattång det är så roligt att ha rakt hår ibland så man kan variera lite. Den jag köpte är verkligen suverän och har även värmeskydd och blir varm på bara en minut. För att inte skada håret så måste man ha värmeskyddsspray.


  


VISSTE DU ATT...en kvinna under sitt liv i genomsnitt använder 630 dagar på att lägga makeup och 170 dagar på att ta bord den igen Kyss Oj! vad man skulle tjäna tid på att låta bli Skrattande

  


Ha en toppenlördag. Återkommer efter stadsbesöket. Kram från Wiper

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards