Öppen Ridå

Alla inlägg den 13 september 2009

Av Malin wiper - 13 september 2009 15:55


  


När vi var ute och åkte i går så tänkte vi att vi åker förbi det legendariska "Gyllene rasten" som var ett av Sveriges motorhotell efte R 1:an på E-4:an söderut från Värnamo. Vi blev så glada för några år sedan då vi åkte förbi och nån hade köpt upp stället och även byggt ut så man kunde sitta och titta ut över vattnet när man åt. Det var rena gourmématen där. Det var fullt av folk och liv. Det gick att hyra stugor och både bada och ta en båttur. Det är så otroligt vackert utefter gamla E-4:an så man blir lyrisk. 

 

   

   

Vi blev bestörta hela stället var övergivet och helt dött. skräpigt och som en kyrkogård efter ett motorhotell som varit så populärt och välbesökt i alla år. Det är väl tidens tand och inte många åker denna väg numera.

Jag fick mig en tår i ögat i alla fall för det var så fullt av liv förra gången vi var där.

 

  

 

    

Här är den nya utbyggnaden som var rätt påkostad och dom väntade sig väl att folk skulle komma och känna atmosfären. Kockarna var ju jätteproffsiga och vi njöt av maten dom gånger vi åkte förbi.

 

   

Folk gick här på bryggorna och tog sig ett dopp när andan föll på.

 

   

Sjön heter Vidöstern och en bit ut ligger röda näckrosor så fint.

 

  

En sån här plastskivspelare  med tillhörande högtalare i locket hade jag på 60-talet.

 

  

  

Vi var rätt sorgsna när vi åkte därifrån men thats life  



Här på en bra blogg kan ni läsa om vägkrogar på 60-talet

 

Av Malin wiper - 13 september 2009 14:10

  

HUSBIL TILL SALU


I går när vi var och hälade på min mamma i Skene så var vi ner till Hedvigborgs Handel för att köpa ett par nya byxor åt mamma. Ägarparet hade en husbil utanför affären och den var till salu. Dom har varit ute med den alldeles för lite eftersom dom har så mycket att göra i affären.


  

  

Så här ser den ut.


Bilen har gått 5.700 mil


Priset 295.000


Årtal 2001 LMC Liberty 6 meter lång


Bilen var väldigt väl bibehållern och det luktade fräscht inuti. Vi fick en genomgång av bilen och det var rätt kul.

  


  

    


  

  

  

Fick inte med toaletten helt men den var fin, rymlig och hade även dusch. Min arm syns i spegeln Glad


  

  

     

Det är ingen plastinredning utan allt är i massivt trä.


  

Om nån är itresserad så  kan ni ringa på följande nummer:


0320-40500 eller 0320-72089


Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards