Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 12 september 2009

Kändisdjungeln....

Av Malin wiper - 12 september 2009 09:20


 


I går kväll så började jag titta på Kändisdjungeln bara för att kolla vad det var för progrm. Trodde det var nåt liknande Robinson men tji vad jag bedrog mig. Det var en liknande probramidé som "Fear factory" tv 6 som är så avskyvärt så det går inte att titta på. Blir inte förvånad över att en del av dom medverkande ställer upp men blir besviken på vissa som ställde upp på detta. Vill man så gärna synas till varje pris, obehagligt är vad det är....

 


 


 Man tycks tro att inte djur kan lida eller känna nåt bara för att dom är små fast här var det både ormar och ödlor som blev tvingade att vara med på saker bara för människans höga nöjes skull. Det finns ingen anledning att vi skall utsätta djuren för detta helt meningslösa. Jag mår illa som "Uggla" sjöng. Fast inget förvånar mig längre och jag undrar vad som komma skall Gråter.


Fabler är till för att åskådliggöra den mänskliga moralen för barn och det borde ju även fungera på vuxna. Man kan inte berätta för barn att dom inte får göra djur illa och sen göra det själv.


 
 
carri

carri

12 september 2009 09:56

Jag håller fullständigt med dig, slängde ett öga på detta skitprogram och blev bara irriterad. Hur kan man ens vara med i det ? var min tanke !
Kram

http://livsvingar.bloggagratis.se

 
≈Sanna≈

≈Sanna≈

12 september 2009 10:17

Vi tyckte det kändes som en kombination mellan Robinson och fear factor. Nej det var inget bra program och vi kommer inte se det mer.
Jag strävar efter att hon ska få den bästa vården hela tiden. Tack för din söta omtanke. Hoppas att du får en fin helg.
Kram!

http://cdwoman.blogspot.com

 
wiper

wiper

12 september 2009 10:38

Carri: Skönt att du håller med och ser det vansinniga i detta, man måste reagera mot såna sjuka grejer.

Jag önskar dig en toppendag
kram

http://wiper.bloggagratis.se

 
wiper

wiper

12 september 2009 10:41

Sanna: Ja det tyckte jag också men det var som du säger inget bra program.

Ja du månar så fint om din hund så hon klarar detta.

ha en fin dag
kram

http://wiper.bloggagratis.se

 
Sussi

Sussi

12 september 2009 11:43

Jag hade tänkt titta på det igår men istället dök gäster upp.. Och det var ju mycket roligare :-)
Men är det som fear factory så är nog inte jag heller så intresserad :-(

Jag tänkte mig ett hösttema nu. Kommer nog byta lite då och då. Det var ju mycket skojigare när det nya kom..

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

12 september 2009 13:36

Ja, vi blev också grymt besvikna - äckligt var det! Sen kan jag inte riktigt fatta, hur man räknar med att en stackars höna ska motsvara 11 portioner. Även om det fanns lite tilltugg är det ynkligt. Jag tror nog att Bengt Frithiofsson hade förvänatat sig lite mer med tanke på vad han fick utstå.
Nej, vi kommer att inte att ägna någon mer tid åt det programmet.
Kramar

http://lambergsfrua.bloggagratis.se

 
-Nena-

-Nena-

12 september 2009 15:58

Bestämde redan innan när jag såg reklamen att detta kommer vi inte att se eftersom det kommer att gå 16 dagar på raken och vi vill inte ha en serie som vi "måste" se var dag.
Nu är jag tacksam att vi inte började titta på det när du skriver om hur det var.

Kram

http://nena.bloggagratis.se

 
Pisan

Pisan

12 september 2009 18:11

Jösses vilken nostalgitripp det blev med Fablernas Värld! :-) Jag och Håkan har skrattat rejält här nu :-)
Önskar dig en fin lördagskväll! KRAMISAR!!!

http://pisansblogg.bloggagratis.se

 
wiper

wiper

12 september 2009 19:06

pisan: Ja visst var det? ;)

Ha en skön kväll alla tre och njuuuuuut

Kram

http://wiper.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards