Öppen Ridå

Alla inlägg den 11 september 2009

Av Malin wiper - 11 september 2009 22:44


 


När vi kom till mamma så hade hon ätit och även vi så det passade bra att ta ut henne på en fika. Tyvärr så klarar hon inte längre att gå upp för det minsta trappsteg så vi har bara ett fik att välja på då och det ligger inne i Skene Järnhandel. Det är en rätt stor  och fin Järnhandel och mitt i så har vi ett litet café. Det är huvudsaken att hon får komma ut lite, det finns ju ingen som helst aktivering numera och det svider i mitt terapihjärta. Trodde inte att det skulle bli sämre med åren utan bättre.

  

Caféet heter "Fritz" och inte Fritzel som tur är.....  


  

Så här ser det ut, ganska fint och öppet. Dom har dessutom bra kaffebröd och smörgåsar. Jag äter ju inte kaffebröd nu så jag tog bara en halv smörgås men dom andra vräkte i sig desto mer Glad.


  

Det är ett öppet trätak över fiket och det känns luftigt.


  

Det är så kul att man kan stöta på Cafén lite överallt numera och vår kaffekultur har starkt förbättrats, det börjar se lite kontinentalt ut i Sverige numera och det känns toppen.  


  

Det som var lite extra roligt var att denna automat hängde utanför caféet. Den innehåller handdecinfektionsmedel som man får ta gratis genom att bara sätta händerna under så kommer det en dos Skrattande Nu har rädslan för "Svinis" verkligen blommat ut. 


Av Malin wiper - 11 september 2009 19:37


  

När vi var ute och gick lite för att leta efter ett matställe så hittade vi en sushibar som vi aldrig sett förut. Ägarinnan sa att dom startade upp för 5 år sedan. Dom hade massor av sorter att välja mellan och sushibitarna var inte så stora så dom var väldigt lättätna.


  

Stället heter "Futomaki" och är ett litet mysigt ställe med flera barbord och stolar. Vi trivs bäst vid fönsterbord där man kan kolla på folk som går förbi.


  

Här kommer lite interiörbilder.


    


  

Man kunde även sitta ute eftersom det var jättevarmt i dag.


  

Sen kom godsakerna in Glad Jag tog 7 st och jag blev så glad när jag såg att dom även hade vegetariska med omelettbitar på som ni ser här, dom är supergoda.


 


  

Min man tog olika sorter och han sa att det var den godaste maki han ätit. Riset var i toppklass så nu sätter vi in dom på sushikartan. Kul att ha ett ställe i Jönköping och ett i Borås att äta på som har sån hög klass på sushin. Vi njöt så tandvattnet rann Tyst. Hon som ägde stället var jättetrevlig och tillmötesgående när jag ville fota lite. Det gröna tet höll också en hög klass och vi njöt av att dricka ur dom svarta små öronlösa kopparna.


Jag har nu satt in mitt betyg på sushikartan


 

Av Malin wiper - 11 september 2009 19:21


 


Nu är vi hemma igen och det blev lite sent. Vi har haft en toppendag med mamma men är jättetrötta nu. Sista sträckan hem så fick vi köra på 30 eftersom dom höll på att jobba med vägen och det var grus och gropigt i långa sträckor innan asfalt dök upp igen.


 


Vi åkte över Borås och då gick jag in på en spelbutik som förr hade hur många roliga tändare som helst men nu sjunger dom på sista versen. Jag köpte en tändare med Elvis på. Det är en Zippokopia.


 


Det fanns även en med Marilyn Monroe.


 


 


Den var ändå rätt snygg och vad passar då inte bättre än att sätta in en Elvislåt.


 



Av Malin wiper - 11 september 2009 08:37


 


Jag hinner tyvärr inte gå in och läsa era bloggar nu för vi måste åka iväg innan det blir för sent men jag tittar in till er i eftermiddag.


 

 


Tyvärr så är det fortfarande nåt fel här för hela denna sidan i bloggen är inte halvfull, så fort jag skriver ett inlägg så försvinner ett längre ner. Det är helt tomt när ni skrollar ner till hälften. Alltså så försvinner ett inlägg längst ner när jag skriver ett nytt och det är ju inget vidare. Vi har skrivit till bloggplatsen och väntar nu på svar. Det kan ju även vara nåt med Mozilla firefox som är galet.

 








Av Malin wiper - 11 september 2009 07:05


      


Känner för att visa en autograf ur min samling. Vi var i Göteborg 910928 och hälsade på mina föräldrar som bodde där då. På Åhlens så hade dom boksignering av Jan Guillous då nya bok.

Vi åkte ner till Nordstan där Åhlens ligger för att köpa en bok och få den signerad.


 


Här sitter han vid ett långt bord och det är så tråkigt att korten vi tog blev så dåliga och mörka. Har försökt göra om dom och ljusa upp lite men det hjälper inte mycket. Det var ganska mycket folk och han såg rätt mäktig och snygg ut.


 


Jag tog naturligtvis också en autograf på ett papper också. Som ni ser har han en rätt ovanlig namnteckning, rätt snyggt ändå. Han var rätt allvarlig och respektingivande så jag kom mig inte för att säga nåt annat än: Kan jag få en autograf Skäms


  ''


Här ser man hans huvud mellan allt folk. Min man är den som står längst till vänster i brungul jacka. Han tog signering i bok.


 


Ovanlig bokhylla 

Av Malin wiper - 11 september 2009 06:55


 


I dag vaknade vi i rimlig tid så nu gör vi ett nytt försök och åker iväg till min mamma i Skene. Sen skall vi naturligtvis träffa min syster och svåger som bara bor en bit därifrån. Det var ett antal veckor sen nu så det skall bli kul. Hoppas ni sovit gott och har en fin fredag och helg framför er.


 


Jag har tydligen sovit gott på armen i natt Glad denna kuddliknande sak är rätt rolig och jag hade en bild inne på en reklamgrej för såna kuddar i förra bloggen. Undrar om det är en "singelkudde".


  

När man är ute och kollar efter bilder så hittar man alltid nån rolig sajt. Denna brevkniv i form av en såg hittade jag på "Puff presentgrossisternas förening" dom har kallat den för "Sharpy" minisåg i metall som tuff brevkniv.



Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards