Öppen Ridå

Alla inlägg den 9 september 2009

Av Malin wiper - 9 september 2009 19:28

 


Nu funkar det med Youtube. Min man avinstallerade gamla flashplayer och ominstallerade Adobes senaste variant. Tydligen hade flaschplayern blivit korrumperad.


Några timmar senare: Det verkar inte funka ändå riktigt full ut eftersom syrran och några andra inte kan se mitt klipp men nu ser jag det själv. Blir inte klok på detta. Hoppas bloggplatsen får ordning på detta.

 


 

Av Malin wiper - 9 september 2009 16:54


  


Jag sa till min man för några timmar sen, vart har plåtslagaren tagit vägen som skulle fixa vår skorsten?. Bara en timme senare dyker han upp med famnen full av plåtdelar Glad först blev han sjuk och sen gick bilen sönder. Han har nu färdigt alla delar så i morgon börjar han sätta upp plåtskyddet på skorstenen. Vi har ju fjärrvärme nu.



  


Så här fin ser överdelen ut. Färgen är lite för orange på bilden.


  


Här är några av dom andra delarna. Detta skall bli spännande.


 


  

Så här ser vår skorsten ut. Det är risk för fukt om vi inte sätter skydd nu när det inte eldas.


  

Här är det en kille som brukar lägga sin kanot nere vid vattnet. Vi kan ha båt också om vi vill.

Hoppas ni alla har det bra och får en bra kväll. Nu skall jag testa att ta in ett Youtubeklipp igen för min man sa att det funkade med vissa klipp men ej med MPG.

Av Malin wiper - 9 september 2009 11:28


  


Jag bad min man gå in på sin data och logga in sig på min blogg för att kolla om han kunde få in Youtube där. När han gjorde samma sak som mig på sin data i min blogg så fick han in klipp från Youtube Foten i munnen men hos mig står det bara och går och uppdaterar men inget händer. Nu frågar jag er om ni ser klippet med Kim Larsen när ni går in hos mig???


  


Jag skrev till bloggplatsen och frågade och fick svar i dag att det skall gå att ta in från Youtube som förut så nu får vi kolla upp min data, nåt är i alla fall galet när det går på min mans data.

 

  

 

Nu har jag varit ute och klippt två sidor av gräsmattan så endast en återstår men jag är så svettig. Det är varmt, fuktigt och tryckande ute och jag har ingen kondis. Kroppen kom ju igång lite i alla fall.

 

       

 

Så här fint har vi gjort där plåtslagaren skall gå upp på taket för att sätta dit plåtskyddet på skorstenen men då hamnade skräpet bakom skjulet istället så nu måste vi röja upp innan vintern.

 

  

 

Det är lite bitterljuvt när jag ser denna stålhög Tungan ute det är delarna till vår fina paviljong som vi bara fick njuta av under en vecka innan den blåste iväg mot ett träd och gick sönder. Tygdelarna skall syrran och svågern få för dom har ett likadant men dom har det stående mer skyddat. Vi hade det mitt ute på gården och så blåsigt som det bivit på senare år så går det inte.

 

  

 

Så här fin såg paviljongen ut Glad

 

  

 

Av Malin wiper - 9 september 2009 08:23

  


I dag unnade vi oss en liten sovmorgon eftersom vi kom i säng så sent. Ute skiner solen för fullt och nu spritter det i kroppen att få klippa gräsmattan och även rensa bort blommor från yttertrappan som inte blivit av. Det blir nog ingen resa till mamma förrens på fredag. Vi måste kolla om våra äpplen är mogna också. Känner att det är nödvändigt med en cykeltur för att kroppen skall komma igång. Nu är jag inne på siffran 9 i min viktminskning och jag är rätt nöjd med mig själv och hoppas det skall fortsätta i samma anda. Jag hoppas ni alla sovit gott och får en bra dag. Nu är det så många som varit inne på min blogg och det känns lite spännande att inte veta vilka alla är Cool ni är i alla fatt hjärtligt välkomna till min lilla scen.  


Vi har nyss druckit kaffe och nu skall vi äta vårt bacon med ägg, det börjar bli lite enformigt så jag måste kolla i vår Gi bok som jag köpte i Helsingborg för en liten slant på loppis. Vi går ju inte på full Gi utan äter en viss mängd kolhydrater annars blir man för trött och orkeslös.


  


Nu skall jag kolla om det går att få in ett Youtubeklipp annars blir det inte kul. Enligt en kommentar som jag fick i går så kan det vara fel hos Youtube.


Tyvärr gick det inte att få in från Youtube nu heller, det står bara och uppdaterar hela tiden. Nu blir jag irriterad Rynkar på näsan det känns som halva nöjet är borta. Min vän Pisan har mist sin presentationsbild och får den inte tillbaka så nåt är galet nu.


Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards