Öppen Ridå

Alla inlägg den 8 september 2009

Av Malin wiper - 8 september 2009 19:15


  


Det är lite frustrerande att inte kunna få in nåt från Youtube. Dom inlägg jag skulle skriva i dag kan jag inte få in för dom fodrar musik till. Får väl använda datan till sminkbord som ni ser på bilden Kyss

Här händer inget så jag vet inte vad jag skall skriva om. Det blir en tv-kväll. IDPOL börjar i kväll och uttagningen brukar ju vara rena komedin Glad.


  


Ni ser ju vilken bloggtorka jag har Gråter


Är det fler av er som inte får in youtubeklipp? vi är två vad jag vet.

Av Malin wiper - 8 september 2009 16:44

     

Tyvärr så får jag inte in några klipp från Youtube fast det funkade i morse men sen när jag gick in så stod det bara och rullade och uppdaterades hela tiden. Har nu försökt igen att få in musik men dom har väl lite problem nu när allt är så nytt, jag får ge mig till tåls men det är svårt. Jag vill skriva ett inlägg där jag måste ha musik med för att det skall vara nån mening. Frågade min vän Pisan och det var lika för henne.

 

  

 

Denna kitschiga kaffeservis köpte jag för flera månader sen och jag fick inte plats med den i köksskåpen då ställde jag den på en hylla i garderoben. Där har den stått och blivit bortglömd Rynkar på näsan sen dess.

Jag får nog ta ur kopparna ur lådan än om det ser så läckert ut att dom ligger där i sidentyget. Hur glömsk får man bli egentligen?.

 

  

Av Malin wiper - 8 september 2009 14:22


                                                       


Just nu håller jag på att se om första delen i serien "Svenska hjärtan"  serien hade premiär 1987. Serien är skapad av Carin mannheiner och just nu fick man första delen gratis med Aftonbladet sen får man köpa resten. Det är lite som en teaterserie. Det börjar med en kräftskiva och det slår en vad skådespelarna var unga då.

 

   

Sen kommer jag att se filmen "Hackers"  från 1995 med Angelina Jolie, Jonny Lee Miller, Jolie Fisher Stevens and Lorraine Bracco. Den filmen har min man köpt och glömt bort att tala om det för mig Tungan ute. Den handlar om datahackers och etablissemanget. Säkert spännande på sin tid men i dag är den hopplöst ute säger min man som sett den. Han tyckte ändå den var sevärd. Berättar sen vad jag tyckte om filmen hackers. 

Tittade ut och såg att gräset var skyhögt. Det går nog att ligga i det utan att man syns Rynkar på näsan. Det har regnat så mycket och det är fortfarande så blött så vi får vänta med gräsklippningen.

 

   

Vi har flera äppelträd men detta är så gammalt och misskött i många år så vi får nog såga ner det i höst.

 

  

Här sitter vi nu min man och jag vid varsin data och både diskmaskin och tv hörs i bakgrunden. Tiden blir bortskastad men vad gör man när all ork är borta. Min man gick i alla fall ner i källaren nu hörde jag. Han städar upp där lite i sänder så vi kan få fint i källaren igen.


   

 

Av Malin wiper - 8 september 2009 10:33

 

Jag fick lite hjärtklappning så jag skall försöka lugna ner mig lite med avslappning. Vi skulle äntligen ha åkt till mamma i dag men 13 mil är för långt för mig nu så jag tar nog en morgonrocksdag i alla fall halva dan. Det är inte det att jag ser negativt på allt utan mina åkommor gör att jag hetsar upp mig och gör det större än det är. Fick nu i alla fall ett bevis på att min hjärna fungerar rätt bra i ändå bara jag tar det lugnt och inte hetsar upp mig. Det blir en kedjereaktion och jag spänner upp nacken och då kommer yrseln som ett brev på posten. Har man inte gått in i väggen rejält så kan man inte sätta sig in i detta, det skulle inte jag heller kunna göra. Utbrändhet i samband med nackskada blir ett snäpp värre. Jag känner mig ändå så pass bra att jag går omkring här och plockar och städar lite i lådor i dag. Jag hoppas ni alla får en bra dag. Solen skiner för fullt här så vem vet jag kanske tar mig en cykeltur. Kul att så många tittar in på min blogg Kyss

 

Muskler  

Nu skall jag gå och bygga lite mer muskler Skrattande jo det är faktiskt mitt huvud som sitter på denna muskulösa kropp. Tyvärr var det svårt att få det att se  äkta ut, hudfärgen är helt fel och även passningen.  

Av Malin wiper - 8 september 2009 08:41

 


Så här känner jag mig i dag Skrikandes

Dom har gjort om här på Bloggagratis så nu heter det bloggplatsen istället. Har vi verkligen fått nån information om detta. Nu måste man lära om och när jag trycker för att få bilder så händer ingenting. Rynkar på näsan

Nu åkte min man till läkaren så nån hjälp kan jag inte få. Får skriva till bloggagratis eller fråga er mina bloggvänner hur man får in sina bilder. Det är ett grönt träd där man kan ladda ner dom men inget händer.

Till saken hör att jag beställde flera hundra visitkort för ett tag sen och nu blir det fel bloggadress på dom.

Inget roligt uppvaknande detta än om den nya bloggen kommer att innehålla så mycket mer och man kan även ha en header.

Vi hörs senare när jag lärt mig hur man hanterar denna nya blogg och hittar i djungeln Cool

 

Äntligen så kom jag på hur man får in bilderna, det är lite annorlunda än förut. Nu skall jag testa hur det går att få in från Youtube. Jag kommer att bli lite seg här i dag så ni får ha tålamod med mig Skrattande

 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards