Öppen Ridå

Alla inlägg den 4 september 2009

Av Malin wiper - 4 september 2009 18:10


 

Sen åkte vi en sväng till Röda korsets second hand. Där hittade jag 3 små broscher till mina hobbyarbeten.


Vi avslutade på vårt stamfik Café Lakatos och jag hade räknat in i dagens kaloriintag en liten kaka.


Min man tog en jättegod wienertosca så han är körd nu när det gäller vår bantning ;)


 

Jag tog en Cappuccino med liten kaka.


 

Det är faktiskt en pickup och man kan tydligen fälla ut där bak. Bilen heter "Aixan"

 

Av Malin wiper - 4 september 2009 17:45


Jag har köpt en plattång i dag hos frissan. Den var rätt dyr men då har men en som funkar bra. Tyvärr så har mitt hår lockat upp sig lite igen eftersom det regnar ute. Hårfärgen stämmer inte heller.



Jag blev tvungen att ta på mig solglasögon för mina ögon är så röda och irriterade nu efter sommaren med alla fläktar och Ac i bilen.


Av Malin wiper - 4 september 2009 17:19



Nu är vi hemma från en tur till storstan Jönköping. Vi åt sushi till lunch på bästa stället "Samuraj" dom är outstanding, finns inget bättre ställe i stan och dom har alltid förstklassigt ris.


Jag tog min vanliga lax, tar numera bara 6 st förut 7, här har jag redan hunnit glufsa i mig en ;) Måste lära mig att äta med pinnar, känns konstigt att sitta där med gaffeln och fiffla.


Mr T tog sin vanliga dagens som är en salig blandning.


Vi sitter vid fönstret på höga barstolar och detta är vår fina utsikt över detta galleri.


Dom har så snygga lampor i spegelplast som jag inte skulle säga nej till att ha ovanför matsalsbordet. Dom är inköpta på Mio men nu har dom utgått tyvärr. Det blir ett fantastiskt sken när det börjar mörkna lite.



Här ser vi det fina trevliga ägarparet i full gång att göra iordning riset.

    

Av Malin wiper - 4 september 2009 10:55

 


Här ser ni en av mina första roliga tändare. Kitschigt så det förslår. Har nog visat den på förra bloggen men har nog en fått en del nya läsare. Jag väntar på tänstickor och tändare jag ropat in på Tradera men dom tycks dröja. 2 av tändarna jag lagt bud på fick jag inte och det stör mig ;).



Tänk att denna kan vara en tändare ;)


För att tända så tycker man in ett av bakbenen och då kommer en låga ur hålet ni ser på bilden.




Nu är det dags att ta sig en liten tur med bilen. Vi behöver komma ut lite efter dessa jobbiga dagar med värk. Hoppas ni alla därute får en skön dag.


Av Malin wiper - 4 september 2009 09:24



Godmorgon därute hoppas er natt varit bättre än min. Jag somnade rätt sent och vaknade med ett högt knarr i huset och satt mig käpprak upp i sängen och spände öronen. Sen kom nästa knarr och nästa då gick jag upp ur sängen och ställde mig i rumsdörren för att vänta på nästa höga knarr, men inget knarr dök upp. Då vandrade jag runt i huset och genomsökte varje rum ;) även garderober, låste källardörren och gick tillbaka till sängen. Så fort jag la huvudet på kudden så började knarret igen och det lät rätt högt. Nu blev jag bara arg och ropade rakt ut: lägg av =) detta låter ju inte klokt så om nån sett mig så var det raka vägen till psyket ;) med vita män och tvångströja....


 

Visserligen är det ett hus med trästomme och det blåste lite ute men ett sånt högt knarr har jag aldrig hört förr än om jag hört många ljud och konstigheter i mitt liv. Jag knackade min man i ryggen och bad honom hålla om mig resten av natten. 

Fick två nya fina kort på min älsklingshund Fia-Lotta som ägs av min syster och svåger.


Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards