Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 3 september 2009

överblivna foton 2

Av Malin wiper - 3 september 2009 08:46


Vi åkte förbi ett vandrarhem som heter Thalassa och ser ut som en herrgård. Bakom denna grind kan man se vattnet. Konstigt nog så var det billigt att bo där. Min man gick in och frågade. 195:-/person i ett dubbelrum.



Denna restaurang åt vi lunch på en av dagarna och man får en känsla av "Lady & Lufsen" när man går förbi där. Maten var jättegod men jag glömde skriva upp namnet på stället.


Detta ställe med vallgrav var så bländande vackert. Min man träffade på en kvinna som berättade att det var ett krematorium där, ett av dom vackraste. Kände ingen konstig stämning utan både barnfamiljer och andra gick omkring och myste där. En damm full av änder lockade barnen och dom matades flitigt.


Vad passar väl inte bättre än att visa upp en gravstenständare från min samling. Jag har 3 olika makabra tändare denna har jag nog inte haft inne i bloggen. Nu väntar jag på en tändare och tändstickor från Tradera som jag la bud på och vann.


Här ytterligare bild från området.


Ännu en och det var svindlande vackert.


Jag har aldrig sett ett finare parkeringshus än detta. Kändes lite retro 50-talet och blysningen var helt underbar. 


Kolla in pelaren det måste ha varit ett proffs som ljussatt detta hus.


Det var även en naturlig inströmmning av ljuset från taket. Jag bara stod där och njöt av miljön. Golvet i parkeringshuset var så blankt såg nästan nybonat ut så när bilarna körde iväg så gnisslade det på ett sätt så man trodde man var med på en biljaktsinspelning.


Nej nu måste jag in i duschen så jag hinner till frissan.  När man varit inne i 3 dagar så får man lite bloggtorka, vet inte vad jag skall skriva om. 

 

 

 
 
Berith

Berith

3 september 2009 09:12

Vilket underbart vandrarhem !!! =)
Där skulle jag gärna övernatta =)
Kramen =)

http://maxmax.bloggagratis.se

 
Vicke

Vicke

3 september 2009 09:28

det var billigt och härliga bilder blev det

http://www.metrobloggen.se/jagbloggarigen

 
wiper

wiper

3 september 2009 10:05

Berith: Ja det var det verkligen och vi skall bo där vid nästa tillfälle.

Ha en skön dag
kram

http://wiper.bloggagratis.se

 
wiper

wiper

3 september 2009 10:06

Vicke: Ja verkligen billigt

ha en bra dag
kram

http://wiper.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Systern

3 september 2009 10:30

VARNING!!!!
Bo inte på Thalassa om ni inte är väldigt okänsliga för smuts och snusk. Jag och maken hade bokat ett dubbelrum på vandrarhemmet och det såg superfint ut på hemsidan. När vi kom dit var det ingrodd smuts överallt. Ville knappt sätta mig ner på stolen som fanns i rummet. När vi fällde ner sängen, som var i ett väggskåp, så vände det sig i magen. Det var ingrodda smutsfläckar på hela madrassen och det låg papperstussar och toalettpapper under madrassen som bara gud vet vad man använt till. Kändes nästan som ett ställe man bokar in sig på för en timme och betalar "partnern" för - om ni förstår vad jag menar...
Vi gick tillbaka till receptionen och sa vad vi tyckte vilket ledde till att de blev skitsura men till slut fick vi pengarna tillbaka och kunde ta in på ett finare ställe.
/M

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards