Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 1 september 2009

Utmattad....

Av Malin wiper - 1 september 2009 12:24


 


Jag blir tvungen att ta bloggvila i dag och sen skriva mindre inlägg varje dag. Har tagit ut mig fullständigt och alla mina krämpor har jag känning av. Borde ha fattat att jag inte kan göra så mycket som förr och det är ju därför jag inte kan jobba efter att ha arbetstränat hur många gånger som helst. Har hjärtklappning, yrsel, ont i nacken, ont i hörselgångarna, stressad, förvirrad, ångest mm. Tyvärr är det ju detta som är mitt problem, vill så mycket men kan inte längre.



Så här ser ett fotscema ut när man gör Zoonterapi. Jag skall be min man trycka på några punkter och se om det släpper i öron och nacke. Får nog ändå gå på akupunktur några månader nu igen. Akupunktur har funkat bäst på mig. Nu gnäller jag rätt mycket men man får som sagt skriva vad man vill i sin blogg. Jag är ju inte frisk och kommer aldrig att bli det mer men med lagoma aktiviteter så kan man stå ut med livet ändå och göra saker i lagom dos. 


  


Jag önskar er alla en bra dag. Vi hörs snart igen

kram från wiper.



 


 
 
-Nena-

-Nena-

1 september 2009 12:41

Ha en skön bloggvila och sköt om dig.

(((Kram)))

http://nena.bloggagratis.se

 
wiper

wiper

1 september 2009 18:11

-Nena- Tack snälla du kram

http://wiper.bloggagratis.se

 
Berith

Berith

1 september 2009 18:46

Det är ett gissel då "jaget" vill mer än kroppen förmår ;)
Ha en skön bloggvila och jag hoppas att du snart är tillbaka här igen =))
Ha en mysig kväll !
Kram =)

http://maxmax.bloggagratis.se

 
Vicke

Vicke

1 september 2009 19:55

man får inte slita ut sig för en blogg, vila på du

http://www.metrobloggen.se/jagbloggarigen

 
Cattis

Cattis

1 september 2009 20:13

Hej! Du beskriver dina symptom så bra. Passar precis in på mig. Ju mer stressad man blir desto mer hjärtklappning och så blir man rädd och spänner sig och så kommer värken. En ond cirkel. Jag har provat mycket medicin för det här med ångesten. Får sådan darrningar när jag blir sådan. Min läkare skrev ut inderal. En enkel betablockerare. Jag tar en varje morgon och då försvinner darrningarna nästan direkt sen tar jag efter behov under dagen. Oftast bara 3. Det är värt ett försök om du inte provat. Jag har också provat akupunktur och det är kanon. Fråga om en punkt på örat och strax ovanför det ska hjälpa mot tinitus. Läs gärna om triggelpunkter man har och se om det är något du kan ha användning mot. Jag har 2 punkter jag vet orsakar besvär och dem trycker jag på när jag känner av viss värk.
Det blev mycket skrivet men jag känner igen mig så mycket av det du beskriver så jag kan inte låta bli att ge lite tips. Du har så bra tips på din blogg både om värk och allt möjligt annat. Så kul att läsa din blogg varje dag men ta det lugn. Jag vet, det är svårt att låta bli bloggen. Den finns liksom i baktanken hela tiden.

http://bergbrink.blogg.se

 
maria

maria

1 september 2009 20:15

Bra att ta en bloggpaus om man känner sig hängig. Sköt om dig så hörs vi när du mår bättre.
Kram.
//Maria.

http://mariaslekrum.bloggagratis.se

 
Sussi

Sussi

1 september 2009 20:26

Det är det som är det bästa med en egen blogg... att man kan skriva precis vad man vill :-)

Hoppas du snart känner dig bättre.. Hoppas bloggvilan blir bra..

Du.. jag glömde köpa en trisslott idag.. Undrar om jag missade storvinsten nu???

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
≈Sanna≈

≈Sanna≈

1 september 2009 21:17

Intressant fotschema... nu kan jag visa mannen den så kan ha få terapia mig lite :)
Jag har knappt hunnit läsa alla dina inlägg så jag kan förstå att det har varit mycket. Ta det i en lugn takt så du inte bränner ut dig på bloggen igen. Stor kram till dig!
PS. tack för kommentaren om Liza, det värmer mycket. DS

http://cdwoman.blogspot.com

 
Lisa

Lisa

1 september 2009 23:43

Jaa du vännen känner PRECIS igen detta syndrom,,Nu har ju inte jag bloggat så mycket pga av flytten,,Men hållt på desto mer med den och Härjar på alldeles för fort..Men när man tycker nåt är skoj så kan man bara inte TÄnka och ta det lite lugnare..
Utan rasslar iväg..och man har ju besvär och dom blir som du säger värre..

Så ta du en liten vila ifrån bloggen(men inte för länge!!) Då blir det trist för oss..
nämen Ta det i lite lugn takt när du e tillbaks..

sen vill jag tacka för allt gulligt du skriver till mej,,Jag blir såå Glad o stolt,,hihi..
sköt om dej nu så hörs vi om ett tag..
Kramar i massor till dej..

http://dagslandan.bloggagratis.se

 
wiper

wiper

2 september 2009 09:14

Berith: Tack snälla du ;) jag tar bara bloggvila en dag sen blir det färre inlägg

Ha en skön dag kram

Vicke: Det har du så rätt i ;)
Ha en skön dag
kram

Cattis: tack för dina värmande ord och tipsen har jag noterat. Tråkigt att du har alla dessa besvär också men jag vet ju att du också har en nackskada och att allt förvärras när man mår dåligt och är stressad.

Varma kramar till dig

maria: Tack snälla du ;) det värmde
Kram

Sussi: Ja du har så rätt och jag hoppas verkligen inte du missade en storvinst. Köp en lott i dag ;)

Kram

Sanna: Tack för dina gulliga ord ;) Ja foten skall representera hela kroppen i Zoonterapi.

Kram

Lisa: Du har så rätt så i det du skriver, det är inte lätt att ta det lugnt när nåt är roligt. Det blir bara en dags bloggvila sen lite mindre inlägg. Varsågod ;) det är sant

Kram

http://wiper.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards