Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 1 september 2009

Gräddhyllan....

Av Malin wiper - 1 september 2009 09:22



Här är sista inlägget från vår resa. Vi avslutade vår lilla tripp på samma ställe som vi började njuta nämligen i Ryd i Markaryd. Inte på teboden där vi började utan ett café som heter "Gräddhyllan" .



Det var en helt fantastisk utsikt från baksidan av huset och där kunde man sitta också med sitt fikabröd.


Vi satt ungefär här och huset ni ser är en gårdsbutik. Gräddhyllan är till höger.


Det var så otroligt vackert och bakom dessa möbler fanns ett stort grönområde där dom hade en boulebana. Hade velat ta kort men det var fullt med folk som spelade just då. Bänkar och bord var utspridda överallt.


Här en liten instellation som är passande ;)


Den enorma bröddisken som även bestod av nygjorda gourmésmörgåsar var så frestande att vi hade kunnat äta både dom och kaffebrödet...



Min man tog en nötkaka som tydligen smakade så gott så han blev tyst i flera minuter ;). Jag tog en slags rulltårta men ändå inte, den bestod av banan, pistage och en slags kräm som smalt i munnen. 

 

Här sitter Mr T och njuter av sin nötkaka, även en liten Gi kaka som var supergod. Den gjorde inte mycket nytta i detta frossande.



  

Här ser man en välskött lada bakom mitt emot Gräddhyllan.


   

Jag kan varmt rekommendera detta ställe om ni har vägarna förbi. När jag summerar denna resan så blir jag lite bestört, vi har mest frossat i mat och godsaker :9. Nu kommer räkningen och den heter: diet ;). Vi har nu gått 2 dagar på låg kolhydratintag och kropparna börjar må lite bättre igen. Ångrar ändå inte en enda minut. Vi har njutit och bara tagit för oss av livets goda.


 
 
≈Sanna≈

≈Sanna≈

1 september 2009 11:38

Blomkålssvampen är fullt ätlig och ska vara en delikatess. Självklart får du länka. Jag ska slänga upp en länk också om jag inte redan gjort det.

Jag är allt avundsjuk på er resa. Så mycket gott så det bara vattnas i munnen. Ryd är ett bra ställe. Vi brukar stanna där på vägen hem från Danmark. Det finns en liten restaurang där som verkligen har service och hemmagjord mat.
Hoppas du får en fin dag, Kram!

http://cdwoman.blogspot.com

 
wiper

wiper

1 september 2009 12:11

Sanna: Då länkar jag dig nu. Kul att svampen går att äta. Ja resan var toppen men kroppen sa nej.

Hoppas du också får en fin dag.
kram

http://wiper.bloggagratis.se

 
Bim

Bim

13 september 2009 19:46

Som flitig gäst på Gräddhyllan måste jag hålla med om att detta lantcafé verkligen är ett smultronställe och bland det bästa jag och min familj kan tänka oss. I din presentation hade smugit sig in ett litet fel. Det är inte "en man och hans syster som äger Gräddhyllan utan tre goda vänner, en man och två kvinnor som drivet stället mycket professionellt.
Hälsningar Bim

http://wiper.bloggplatsen.se

 
wiper

wiper

13 september 2009 20:30

Bim: Kul att du också gillar stället och är en flitig besökare. Vi kommer definitift att åka tillbaka dit.

Då har min man och jag missuppfattat. Tack för att du rättade mig för rätt skall vara rätt.

Ha en bra kväll

http://wiper.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards