Öppen Ridå

Alla inlägg den 25 augusti 2009

Av Malin wiper - 25 augusti 2009 20:13


Innan vi åkte hem så gick vi till en Italiensk Restaurang för att äta. Den är relativt nyöppnad, vi har blivit tipsad om detta stället som skulle vara lite utöver det vanliga. Restaurangen heter Salotto


Medans vi väntade så njöt vi av den fina miljön som verkligen föll oss i smaken. Svarta skira gardiner med omtag av band i skimrande glaspärlor. Möblerna var både bekväma och snygga i mörkt trä och vita skinnsitsar.


Här sitter min man och läser ;) kolla vilken fin skinnsoffa och tapet. 


Kristallkronorna därinne var helt underbara och stuckaturen både ovanför lampan och övriga rummet. Vi pratade med ägaren om dessa och han sa att dom var äkta och skickades efter från Italien så dom väger en del. 

 

Här ser man en fantastisk pelare med handmålade kvinnor. Vi satt bara och njöt av inredningen och miljön.


Fick lov att ta ett foto av ägaren också ;) tyvärr blev det lite dimmigt. Maten var inte så dyr som på många andra ställen när man kommer efter lunch. Mitt kostade 79:- och Mr T 89:-.

 


Detta var min mat som heter: Delizie Della Casa. Det var fyllda pastarullar med ost, skinka och grillad Zucchini, gratinerade med gräddsås, tomatsås och toppad med parmesan.


Tiden stod still i flera sekunder när jag stoppade in en tugga i munnen ;9

Det var otroligt gott och pastan var som om den var helt nygjord.


Min mans mat hette: Sea Food pasta. Ingredienser: Spagetti med skaldjur och vitlök i olivolja med tomatsås. Såg att min man njöt lika mycket som mig och jag säger detta på Italienska:


Tutti gli ingredienti sono stati super bene. Detta betyder på Svenska: Alla ingredienser var supergoda.



på en av väggarna hängde en tavla med Skådespelaren Marlon Brando. Bilden skall föreställa hans rollfigur i Gudfadern filmen ;)

Av Malin wiper - 25 augusti 2009 19:40


Vi har haft en heldag i Jönköping så det har inte blivit så många inlägg i dag. Först åkte vi ut till A6 som är vårt stora handelscentrum. Vi köpte ett par stödstrumpbyxor åt mamma på "Life" dom har inga såna på Apoteket längre utan bara knästrumpor. 



Vi köpte en jättefin färg åt henne för trots att hon är glömsk så märker vi att hon trivs bäst när hon känner sig välklädd och fin.


Vi blev sen jättesugna på Cappuccino och gick på Amaranten istället för Lakatos för att få lite omväxling. Det var så varmt och skönt så man kunde sitta ute och njuta. Kontinentalt har det blivit så det förslår och cafén dyker upp som svampar ur jorden. 


Så här många cafén har dykt upp bara på nåt år. Sen har vi motsatta sidan som är minst lika full av både café och restauranger.


Här har vi ett ställe som heter Sandys, det testar vi nästa gång. Där kan man även få ubåtssmörgåsar med valfritt pålägg. Inget slår ändå Café Lakatos ;)


  

På second hand hittade jag dessa eccoskor till mamma för 45:- verkligen väl bibehållna. Hon älskar denna typen av skor. Jag har samma storlek som henne så det var lätt att prova.




Av Malin wiper - 25 augusti 2009 09:06



Som dom säger i Göteborg ;) nu har jag lyckats få in regn på en bild och den föreställer ett av husen vid Kronhusbodarna i Götet där vi var och fikade förra året. Detta var svårare än jag trodde eftersom det skulle laddas ner ett annat program och det tillkom andra moment men efter många om och men så ser det ut så här:



Det är bara att gå in och ändra om jag vill ha ett annat sorts regn, man måste ställa in millisekunder. En sekund är 1000 msk. Jag hade nog kunnat få till ett bättre regn men alla är barn i början ;).


Denna har inte jag gjort. Regnet här är inte så ihållande. Kommer in och kollar era bloggar lite senare för nu måste jag göra mig i ordning för dagens vedermödor.



Av Malin wiper - 25 augusti 2009 07:59


Jag såg senaste Wallanderfilmen "Tjuven" för några dagar sen och den var bättre än den föregående. Lite mer handling och spänning. 


Det är så kul att se Shanti Roney i en av rollerna. Han spelar otrevlig typ så bra och kryper nästan in i skinnet på en. Den handlar om en massa inbrott som begås i ett villaområde. Husägarna har tappat tilltron till polisen så dom startar ett medborgargarde. Berättar inte mer utan se den.



Filmen får 3 ormar av 5 möjliga av mig.


  


Detta blir mina inlägg på morgonen. Nu skall jag sätta mig ner och fortsätta med en animering som jag försöker slutföra. Lyckas jag så kommer ni att få se animeringen så fort den är klar. Det är Vicke som är så snäll och lär ut.



Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards