Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 22 augusti 2009

Städdag...

Av Malin wiper - 22 augusti 2009 09:20



Här ser ni trappan ner till vår skräckkällare ;)

Nu är min man på väg ner dit för att påbörja röjning och sen städning. Detta kommer att ta minst en vecka. När vi blev sjuk så tappade vi kontrollen över källaren. Vi slängde ner allt dit. Det ser nästan ut som på tv programmen där flera kommer hem och röjer upp hos folk :(. Helst hade man velat inreda källaren som då skulle bli 71 kvadrat.  


Först skall han röja och sortera så vi kan ge till second hand. Han måste åka och slänga skrot varje dag nu. Kom ihåg för ett tag sen när det ringde på dörren och där stod en person som skulle läsa av vattenmätaren och jag höll på att sjunka igenom golvet. Det var rena hinderbanan innan hon kom fram till mätaren ;) där stod jag och skämdes som en gris. Jag var nästan rädd att hon skulle göra sig illa och vi stå med ett stort skadestånd.


Det var tapetserat med denna källartapet även i hallen när vi köpte huset. Nu är den modern igen;).


Nu ser halltapeten ut så här, inte så modern längre den har 9 år på nacken men snyggare än den i källaren i alla fall.


Nu hör jag att han är i full gång därnere och jag sköter marktjänsten i dag med allt vad det innebär. Det är perfekt att vara inne och greja i dag när vädret är mulet och regntungt. 


 

 
 
-Nena-

-Nena-

22 augusti 2009 11:49

Vi har en liten stiga på tomten som vi började röja och sortera i förra sommaren men min ork tog slut någonstans mitt i och planerna för loppis och tippen rann uti sanden.
Nu känner jag att vi måste ta tag i det hela igen och mycket kommer nog hamna på tippen.

Sådan källare skulle jag också velat ha som du har drömmar om.

http://nena.bloggagratis.se

 
wiper

wiper

22 augusti 2009 12:25

-Nena- Ja men då vet du hur det är.
Skönt när man får nya krafter att ta tag i saker igen. Kul att du också skulle ha inrett så i en källare ;)

Ha en skön lördag
kram

http://wiper.bloggagratis.se

 
Sussi

Sussi

22 augusti 2009 12:36

Det är alltid läskigt att gå ner i källare!!
Men skulle det ljusas upp lite så skulle nog dom 71 kvadratmeterna vara riktigt mysiga :-)

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
wiper

wiper

22 augusti 2009 15:10

Sussi: Det tycker jag också men vi har ganska många fönster och en dörr, annars annars hade det varit kusligare ;)

Kram

http://wiper.bloggagratis.se

 
Berith

Berith

23 augusti 2009 08:46

Vilken underbar tapet i källaren..ja den i hallen är ju också fin...men jag älskar retro ;))

http://maxmax.bloggagratis.se

 
wiper

wiper

23 augusti 2009 11:15

Berith: Ja tänk att dessa blivit moderna igen ;) har haft såna fast röda i slutet av 70-talet. Jag älskar också retro men inte 70-talet.

kram

http://wiper.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards