Öppen Ridå

Alla inlägg den 19 augusti 2009

Av Malin wiper - 19 augusti 2009 18:34



Nu har jag försökt att göra fler animeringar i GIMP 2 efter Vickes instruktioner men jag lyckas inte hela vägen och är så irriterad nu och måste lägga ner tills jag är lite piggare. Det är väl min utbrända hjärna och trasiga nacke som ställer till det. Blir bara yr och inget funkar. Känns som om hjärnan sitter i ett skruvstäd.



   


Önskar att jag hade ett trollspö. Min man kan inte hjälpa mig eftersom han kan ännu mindre om detta och kommer ingen vart alls. Jag tänker ändå inte ge mig utan skall traggla vidare men inte mer i dag.


 Minnet är ju inte det bästa heller när man bränt ut sig och vid stress så slutar minnet fungera. Jag blir även så arg och har inget tålamod.



Av Malin wiper - 19 augusti 2009 11:19


                                                       

Äntligen har det kommit ett nytt mode och inte en massa efterrapningar från förr ;)


                                                             


Det är bara att ta fram en passande väska ur garderoben. Vad praktiskt nu har väskorna fått två funktioner ;) Läs här i Aftonbladet om detta nya mode.


Syrran och svågerns hund Fia-Lotta är annars stilbildare ;)


                                            

Här en länk där ni garanterat kan hitta en smaskig väska att sätta på huvudet. Dom kallas för muffinsväskor och det finns en del att välja på. Garanterat att man blir sugen att gå på café =)).


Av Malin wiper - 19 augusti 2009 10:31


Film nr 2 som jag också såg i går var också en höjdare. Det var en osminkad och realistisk historia och Melissa Leo som hade huvudrollen spelade så otroligt gripande så jag satt med andan i halsgropen.



Frozen River är ett crime/drama från 2008. I huvudrollerna: Melissa Leo och Misty Upham som också gjode en bra prestation. Gillar dessa nya filmer som inte är så tillrättalagda och visar den osminkade verkligheten. Det är uppfriskande att se filmer där inte människor är som opererade vaxdockor.


Handlingen:


Dagarna före julafton har Rays man spelat bort familjens tillgångar och lämnat henne och barnen i sticket. Ensam med minimilön och svidande avbetalningar lockas hon av snabba pengar och dras in i människosmuggling över den frusna St. Lawrencefloden.

 


Courtney Hunts debut tog hem juryns pris i Sundance och imponerar med en iskall realism, som dyker långt ner i ett USA som sällan skildras.


Filmen var så gripande och sevärd så den får också 4 ormar av 5 möjliga av mig.


      


Av Malin wiper - 19 augusti 2009 08:47





I dag blev det lite tidigare entré på livets scen ;)

Mr T gör frukost medans jag roar mig vid datan


    


Vad sägs om en fräck och rolig historia så här på morgonen?. Denna fick jag av min väninna ia över mejl.


På golfbanan

På ett av hålen gjorde en av damerna en ruskig slice och sände bollen rakt in i en grupp av män som stod och väntade på sin tur att slå på ett annat hål.


 

Kvinnan sprang genast dit för att be om ursäkt och för att se hur det hade gått. När hon kom fram låg en av männen på marken med händerna mellan benen och vred sig i plågor.

"Får jag se på det där", frågade kvinnan.
"Nej! Det... går snart...........över", stönade mannen.
"Sluta tramsa nu", sa kvinnan, "jag är sjuksköterska och vet precis hur man tar hand om den här sortens skador".



Kvinnan rullade över mannen på rygg och förde hans armar åt sidorna. Därefter öppnade hon försiktigt hans byxor och stack ner handen och började massera. Efter en stund frågade hon:
"Känns det lite bättre nu?"
"Ja, det känns jättebra", sa mannen,
"men jag har fortfarande fruktansvärt ont i tummen."



 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards