Öppen Ridå

Alla inlägg den 13 augusti 2009

Av Malin wiper - 13 augusti 2009 20:19



Nu ligger jag i sängen och kollar på den nya tv:n vilken skillnad, det känns så verkligt som att dom på tv:n är i rummet ;). Textningen är jättestor . Vi fick sätta dom röda högtalarna i våra dvd pelare tillfälligt eftersom dom tydligen inte skulle hängas på väggen så vi får tänka ut hur vi skall göra. Bas och diskanthögtalaren får vi ta sen också, min man håller på att bli galen på bruksanvisningen.


 


Av Malin wiper - 13 augusti 2009 18:48



Nu har min man äntligen fått upp den nya tv:n i sovrummet. Tyvärr så funkade inte upphängningen vi köpt som skulle passa alla tv apparater. Den hade en arm så man kunde ha den på den andra sidan väggen och dra ut den.


Så här ser den upphängningen ut som kommer från Deltaco.


Han fick åka in till Jönköping för att köpa denna istället och då blir den tätt mot väggen men den sitter som ett smäck. Nu håller han på att läsa in sig och även sätta upp högtalarna. Synd att instruktionerna är så svåra att förstå och allt står på Engelska det är inte så lätt med en massa termer.



Av Malin wiper - 13 augusti 2009 16:41


 


Abalone dots var på Bluegrassfestivalen i Torsåker 2007 och då hade jag nöjet att se och höra dom. Dom kör lite softare bluegrass.

Av Malin wiper - 13 augusti 2009 16:25


Här är ett av banden som spelar på Bluegrassfestivalen i Gränna på lördag "AP & country grass". Hon som spelar fiol är vänninna till min väninna ia. ia spelar inte med nåt band just nu men annars sjunger hon och spelar kontrabas. Just nu är hon endast med i en kör. Här kan ni läsa om bluegrass



AP & Country grass.


Av Malin wiper - 13 augusti 2009 08:10



I dag har jag lite olika saker på agendan som måste klaras av. Först skall jag  unna mig lite härlig fotvård. Min man och jag gick på en kurs i Zoonterapi för några år sedan. Det går ut på att man trycker på punkter under fötterna och det triggar igång olika organ i kroppen.


Man går efter ett chema och foten är som en kropp. Trycker man på stortåns sidor så behandlas ryggen osv. Ju värre man har det i kroppen ju ondare gör denna behandling fast man vänjer sig vid den smärtan eftersom det hjälper rätt bra. Nu har vi tyvärr slarvat med detta så min man skall få plåga mig i dag ;)



Sen blir det ett härligt fotbad. Dessa saker använde jag förut men nu efter att jag fått en ny höftled för 2 år sedan så ser bilden lite annorlunda ut.



Så här ser det ut nu. En borste med skaft och en jättelång nagelsax. Det är lite svårare att komma ner till fötterna eftersom jag är lite stelare i den rörelsen.



Av Malin wiper - 13 augusti 2009 07:33



I dag vaknade vi jättetidigt och det är rätt disigt ute men skönt i luften. Hoppas verkligen det går att klippa gräset i dag. Min drömfångare har nu hållit borta mardrömmarna i 1 månad och det är jag tacksam för.


Jag är dessutom så glad att jag kan sitta vid datan igen utan att bli helt handikappad efter ett tag. Jag har ju en bestående skada i nacken och jag måste gå på akupunktur med jämna mellanrum och använda varm vetekudde och Valdemarskrage lite då och då.



Syrran tipsade mig om detta inställbara databord som såldes på nätet för 400:-.  allt har gått mycket bättre och jag spänner inte upp mig lika mycket. Bordet är inställbart på många ställen och är av hög kvalitet. Det har sålts på en riktig kontorsmöbelaffär från början. Ni som har ont i rygg och nacke köp ett inställbart bord, ni kommer inte att ångra er.


Mr T och jag köpte varsin ask som är gjord av en frukt som heter kalebass på Café Lakatos för ett tag sen.


Så här ser den ut stängd, som en rund boll.


Så här ser den ut öppen och jag har gem i min.


Min man valde den här färgkombinationen. Han har inte fyllt sin med nåt än.


Så här ser olika kalebassfrukter ut. Här kan ni läsa om kalebass. Kolla in här så får ni se mer vad man kan göra av denna frukt


Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards